Strategi Sales Admin dalam Mengelola Event Pesparawi Jambi di Gallery Prawirotaman Hotel Yogyakarta
Abstract
The Jambi Pesparawi event is an annual event organized by members of the Church Choir and is a target market segment for hotels that need to be handled properly, for that the hotel must have a strategy so that the event can be held at Gallery Prawirotaman Hotel Yogyakarta. This study aims to find out how the strategy carried out by the sales admin in managing the Jambi Pesparawi Event. This study used the Case Study research method at the Jambi Pesparawi Event at the Gallery Prawirotaman Hotel Yogyakarta. The results showed that the strategy carried out by the Sales Admin of the Prawirotaman Hotel Yogyakarta Gallery was divided into three stages, namely the event planning stage, the event implementation stage, and the post-event stage.
Downloads
References
Azlam, Ridho, dan Ambo Asse. 2018. Strategi Pemasaran Online (Studi Kasus Facebook Marketing Warunk Bakso Mas Cingkrank di Makassar) Online Marketing Strategy (Case Study Of Facebook Marketing Warunk Bakso Mas Cingkrank in Makassar). Jurnal Komunikasi KAREBA 7(2):219–31.
Basnet, Shelby Dhoz, dan Anisatul Auliya. 2022. Strategi Pemasaran Digital Melalui Media Sosial dalam Penyelengaraan Event Inacraft 2022. Journal of Tourism and Economic 5(1):18–31. doi: 10.36594/jtec. v5i1.137.
Buchori, Apit. 2019. Peran dan Strategi Public Relation dalam Pembentukan Citra Perguruan Tinggi Pariwisata (Studi Kasus di Sekolah Tinggi Pariwisata Ambarrukmo Yogyakarta). Jurnal Kepariwisataan 13(1):57–68.
Creswell W., John. 2015. Penelitian Kualitatif dan Desain Riset. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Fitroh, Syakir Kamil Ainul Hamid, Djamhur, and Luchman Hakim. 2017. Pengaruh Atraksi Wisata dan Motivasi Wisatawan TERHadap Keputusan Berkunjung. Administrasi Bisnis 42(2):18–25.
Goldblatt. 2014. Special Events: Creating and Sustaining a New World for Celebration. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
Hananto, Kombang. 2022. Faktor Perilaku dan Kegiatan Tamu Hotel dalam Pemakaian Air Hotel di Yogyakarta Volume : 8 Nomor : 4 Bulan : November Tahun : 2022. 1361–70. doi: 10.32884/ideas.v8i4.1013.
Ingkadijaya, Rahmat, dan Surya Fadjar Budiman. 2022. Penyuluhan dan Sosialisasi Peningkatan Kapasitas Pengelola dalam Mitigasi Risiko di Desa Wisata Cibuntu, Kabupaten Kuningan. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat Makardhi 2(1):1–8. doi: 10.52352/makardhi.v1i1.803.
Kiswantoro, Amin. 2021. Penerapan Produk Wisata yang Berkelanjutan di DIY dalam Menyongsong Abad Samudra Hindia. Media Wisata 18(1):41–51. doi: 10.36276/mws.v18i1.75.
Kristianto, Dwi Agus, dan Amin Kiswantoro. 2019. Analisis Loyalitas Pelanggan Hotel Syariah di Daerah Istimewa Yogyakarta. Kepariwisataan: Jurnal Ilmiah 13(3).
Mahsar, L. 2021. Strategi Pemasaran Hotel & Homestay pada Masa Transisi Covid-19 di Kek-Mandalika Lombok. Jurnal Ilmiah Hospitality.
Maliluan, Fhilomena Caroline, Suharto Suharto, and Sunyoto Sunyoto. 2014. Strategi Sales and Marketing Department dalam Mengelola Corporate Rate dan Key Account di Hotel Gran Melia Jakarta. Jurnal Pariwisata Indonesia 9(2):82–102.
Rahara, Salsya Poetri. 2021. Daftar Pustaka Atmoko Dwi, Bambang. (2012). 19:2011–13.
Rahardjo, Susilo dan Gudnanto. 2016. Pemahaman Individu Teknik Nontes. Jakarta: Prenadmedia Group.
Sastri Pitanatri, Putu Diah, Made Deny Kharisma, and I. Dewa Putu Hendri Pramana. 2020. Pengaruh Saluran Distribusi Offline dan Online Travel Agent dan Implikasinya terhadap Revenue per Available Room di The Anvaya Beach Resort Bali. Jurnal Kepariwisataan dan Hospitalitas 4(1):1. doi:10.24843/jkh.2020.v0 4.i01.p01.
Sugiantoro, Ronny. 2022. Penggunaan Bahasa dalam Pemanfaatan Media Baru: Persuasive Language di Media Sosial dalam Meningkatkan Minat Mengunjungi Destinasi Wisata. Kepariwisataan: Jurnal Ilmiah 16(2):105. doi: 10.47256/kji.v16i2.161.
Suhartanto, D., M. Helmi Ali, K. H. Tan, and ... 2019. Loyalty Toward Online Food Delivery Service: The Role of E-Service Quality and Food Quality. Journal of Foodservice …. doi: 10.1080/15378020.2018.1546076.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.