Pelatihan dan Pengaruhnya terhadap Kinerja Karyawan Hotel

  • Lisna Bantulu Universitas Negeri Gorontalo
  • Asminar Mokodongan Universitas Negeri Gorontalo
  • Alifia Satirah Sima Universitas Negeri Gorontalo

Abstract

The background of this research problem is that the management of Aston Hotel & Villas has not optimally carried out training and performance evaluation of hotel employees so that it affects the performance of hotel employees in serving guests. Therefore, this study aims to determine the influence of the training process in improving employee performance. This research method uses a simple quantitative method presented in the form of numbers and presented in the form of proportions. The final results of this study show that training hours have an effect on employee performance at the Aston Gorontalo Hotel and Villas.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aruan, D. A. (2013). Pengaruh Pelatihan Kerja dan Motivasi terhadap Kinerja Karyawan PT. Sucofindo (Persero) Surabaya. Jurnal Ilmu Manajemen, 1(2), 566-574.
Citraningtyas, N., & Djastuti, I. (2017). Pengaruh Pelatihan dan Lingkungan Kerja terhadap Kinerja Karyawan dengan Kepuasan Kerja sebagai Variabel Intervening (Studi pada Karyawan Hotel Megaland Solo). Diponegoro Journal of Management, 6(4), 1-11.
Dessler, G. (2015). Manajemen Sumber Daya Manusia. Edisi Empat Belas. Cetakan Ketiga. Jakarta: Salemba Empat.
Jaya, I. M. L. M. (2020). Metode Penelitian Kuantitatif dan Kualitatif: Teori, Penerapan, dan Riset Nyata. Anak Hebat Indonesia.
Kusdyah, I.R. (2008). Manejemen Sumber Daya Manusia. Yogyakarta: ANDI.
Manangi F.I. (2016). Pengaruh Beragam Disiplin Ilmu Pekerja terhadap Kinerja di Dinas Pariwisata dan Kebudayaan Provinsi DKI Jakarta. (Doctoral thesis, Universitas Negeri Gorontalo). 1(331312016).
Mangkunegara, A. A. P. (2011). Manajemen Sumber Daya Manusia Perusahaan. Bandung: Remaja Rosda Karya
Nawawi, H. (2008). Perencanaan Sumber Daya Manusia. Gajah Mada University Press.
Priansa, D. (2017). Manajemen Pelayanan Prima. Bandung: Alfabeta
Rivai, V. (2009). Manajemen Sumber Daya Manusia untuk Perusahaan dari Teori ke Praktik. Jakarta: Raja Grafindo Persada
Ruskamto, M., Pragiwani, M., & Anhar, M. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Website, Citra Instansi terhadap Kepuasan Masyarakat pada Kantor Administrasi Hukum Umum Cikini Jakarta (KEMENKUMH AM). Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi. 1-17. http://repository.stei.ac.id/id/eprint/3210
Setiobudi, E. (2017). Analisis Sistem Penilaian Kinerja Karyawan Studi pada PT. Tridharma Kencana. JABE (Journal of Applied Business and Economic), 3(3), 170-182. http://dx.doi.org/10.30998/jabe.v3i3.1768
Simamora, H. (2006). Manajemen Sumberdaya Manusia. Yogyakarta: Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi YKPN.
Snell, S., Bohlander, G. W., & Bohlander, G. (2010). Principles of Human Resource Management (Vol. 1, No. 1). Mason, OH, USA: South-Western Cengage Learning.
Sudijono, A. (2008). Pengantar Statistik Pendidikan. Raja Grafinfo Persada
Sugiyono. (2018). Metode Kuantitatif. Bandung: Alfabeta
Umi, M. Z., & Nurnida, I. (2018). Pengaruh Pelatihan terhadap Kinerja Karyawan: Studi Pada PT. Mitra Solusi Telematika (MST) Jakarta. eProceedings of Management, 5(1), 1-7.
Widodo, S. E. (2015). Manajemen Pengembangan Sumber Daya Manusia. Yogyakarta: Pusaka Pelajar.
Macey, W. H., & Schneider, B. (2008). The Meaning of Employee Engagement. Industrial and organizational Psychology, 1(1), 3-30.
Sutrisno. E. (2018). Manajemen Sumber Daya Manusia. Edisi Pertama. Cetakan Kedua. Kencana
Published
2023-06-07
How to Cite
BANTULU, Lisna; MOKODONGAN, Asminar; SIMA, Alifia Satirah. Pelatihan dan Pengaruhnya terhadap Kinerja Karyawan Hotel. Ideas: Jurnal Pendidikan, Sosial, dan Budaya, [S.l.], v. 9, n. 2, p. 621-630, june 2023. ISSN 2656-940X. Available at: <https://jurnal.ideaspublishing.co.id/index.php/ideas/article/view/1272>. Date accessed: 20 sep. 2024. doi: https://doi.org/10.32884/ideas.v9i2.1272.